Професионални - Публикувано на Tuesday, March 3, 2009 14:08 - 11 Коментара

Новата версия на Sedem.bg в цифри

timeonsite
Преди около седмица стартирахме новата версия на Sedem.bg и вече има осезаем и категоричен ефект. Като гледам статистиките се забелязват няколко интересни явления. Този пост няма да е особено интересен за широката аудитория, но за колегите от бранша бих споделил някои трикове за вдигане на ефективността на сайта и по-добро задържане на вниманието на потребителите.

Двата основни параметъра, с които мерим ефективността на един сайт (освен поръчките, разбира се) са средния брой импресии на човек и времето, което прекарват потребителите средно на сайта. И двата показателя за Sedem.bg се повишиха след пускането на новата версия. Има и други показатели, като например bounce rate, но той остана без особена промяна, затова ще обърна внимание само на импресиите и времето.

Средния брой импресии, който потребителите генерират в сайта, се повиши с 30% от 10 на 13. Средното време, което потребителите прекарват на сайта се повиши от 4 на 5 минути.  Според нас, това се дължи на няколко прости, но явно доста важни промени по структурата.

viewpageНа картинката в дясно можете да видите трите основни промени, които направихме по най-важната страница в сайта -  тази за преглед на щампа. В лявата част на страницата вече присъства менюто с категориите (1). Така потребителя може да продължи да браузва из сайта доста лесно.

Изнесохме кутийката с таговете (2) извън табчето “Подобни щампи” (3) и вече се вижда винаги, без да е скрита зад таб. Така се клика повече, освен това в табчето има място за повече препоръчани щампи, вече са 9, в предишната версия бяха 6. Така потребителя има много по-голям избор къде да кликне и какво още да разгледа. Алгоритмите за recommend на подобно съдържание са много важни за всеки сайт и не трябва да се пренебрегват. Те показват на потребителя съдържание, което най-вероятно го интересува, а няма нищо по-ценно от това.

Трябва да спомена и още един изключително важен параметър, който пряко влияе на броя импресии и на времето, прекарано в сайта - това е скоростта, с която сървъра връща генерираните страници. Ако един сайт е бавен, потребителите просто го затварят, защото никой не обича да чака. Смятаме, че Sedem.bg се отваря доста бързо, така че тук нямаме проблем.

Като говорим за импресии и потребителско внимание трябва да споменем, че е важно каква функционалност предлага сайта. Ако сайта просто не предлага нищо за правене, то никой нищо няма да прави в него, нали така. В растежа на показателите ни изиграха роля потребителската галерия и търсачката за подаръци. Там потребителите се заиграват доста и правят импресии. Оказа се, че тези две части от сайта са били доста важни и се чудя защо ги направихме чак сега.

Колкото и важни да са тези промени, все пак да не забравяме, че основната цел на проекта е да реализира продажби, не да прави импресии, така че всичко това е от второстепенно значение. Формата за купуване на тениската е все така голям и ярък, за да се вижда на пръв поглед, а бутона за персонализация на продукт с използване на текущата щампа вече е обособен в собствена жълта кутийка и е оранжев. В предишният дизайн беше сив и когато правихме потребителски тестове се оказа, че доста хора просто не го забелязват.

Всички тези малки хитринки се отразиха както на статистиките, така и на продажбите, които реализираме. Като цяло сме доволни от новата версия и ефекта който постигнахме с нея.

Надявам се статията да ви е била интересна и полезна. Оптимизирайте сайтовете си, мислете за потребителите и не подценявайте детайлите, защото те са ключът към успеха.

Сподели в edno23
11 Коментара
Можеш да следиш тези коментари през RSS 2.0 фийда. Можеш да добавиш твой коментар, или да пуснеш trackback от твоя сайт.
Кирил
Mar 3, 2009 14:16

Тайната според мен се крие във втората графика и допълнителните възможности които сте дали във видимата част. Улеснената навигация и изваждането на таговете извън таб е повишило споменатите показатели, но това ще повиши според мен не само импресии и престой ами и поръчки.

Като цяло е хубаво, че си правите подобни анализи, а не разчитате на случайността в дизайна (и на това какво го кефи на дизайнера :) )

Mar 3, 2009 14:17

Браво за новите функционалности и редизайн, радвам се, че са успешни

Mar 3, 2009 14:50

Успех, момчета. Все напред и нагоре! :)

Поздрави, Краси.

Mar 4, 2009 11:06

Аз да си кажа, какво не ми харесва в прегледа на щампите. Няма как да ги разглеждаш в пълен размер и често не могат да се четат надписите:

Затова ми се налага да ги разглеждам през редактора:

Мисля, че трябва да помислите върху това ;).

Поздрави Ему

Mar 4, 2009 11:08

Оф,коментарите не позволяват картинки. Та, ето и screenshot-ите:
Нормално разгеждане на каталога:
http://emyto.net/temp/sedem_bg/sedem_bg_1.JPG

Разглеждане в пълен размер през редактора:
http://emyto.net/temp/sedem_bg/sedem_bg_2.JPG

Поздрави Ему

Mar 4, 2009 11:51

Emu, кликаш на щампата и в страницата (тази дето е скрийншота горе в темата) поглеждаш в долния десен ъгъл на тениската - има zoom бутонче.

Mar 4, 2009 14:33

Nick, това го знам аз (мене ми не требе жокер ;)), но като просто раглеждам щампи, е тъпода да отварям всяка щампа и да й гледам зума. Капиши?

Както казах, аз съм си намерил решение, но не ми се вижда достатъчно гладко ;).

Поздрави Ему

Mar 17, 2009 15:05

Аз искам две неща и от сума време опявам на Пешо, ама викам да помърморя и тук.

Трябва ви читав продукт браузър. Искам само качествени тениски, размер S, зелени. Ако мога да нацъкам “показвай ми само FotL продукти, само с тоя размер, само зелени” - това би спестило минути чудене и проби и грешки!

И освен това - обогатете асортимента. Вижте колегите от тениски.еу, това е асортимент (може би защото са вносители на FotL?)!

Чисто червено, жълто, тревно зелено, оранжево, морско синьо - всичко това с размери S & M на FotL. Къде са?? Ringer-ите (с кант) са доста цветове - давайте ги насам. Дори реглан ръкавите липсват малки номера (например исках М, но се наложи да взема Л, която ми е кат торба: http://sedem.bg/gallery/viewpic/28) и цветове.

Ако нямате намерение да развивате асортимента (а той в тия описани посоки не е мръднал от доста време, следя зорко!), поне дайте възможност да се носят тениски, на които да печатате!

Mar 18, 2009 10:04

Боби, благодарим за критиката.
Мислим с времето да обогатим каталога с всякакви артикули. Не става дума само за FotL - директни дистрибутори сме на Stedman, FotL и Gildan, а също и произвеждаме наши неща. Мислим и да предложим повече видове продукти за щамповане - освен тениски и блузи.
Просто тези неща зависят от много други фактори, които зависят от трети фактори… абе сложно е, най-вече е въпрос на време.
Все пак сме се хванали на хорото и ще направим всичко по силите си да подобрим услугата :)

Mar 20, 2009 12:13

Чудесно, дръжте ме в течение като пуснете жълти и оранжеви тениски FotL Premium или Heavy! :D

May 11, 2009 15:55

Аз понеже съм нагъл да обадя, че два месеца по-късно факторите явно още зависят, защото няма ни зелени, ни жълти, ни оранжеви tshirtки на FotL….

Има ли развитие в посока възможност да се носят при вас тениски за печат? Защото и други фирми са “директни дистрибутори” на FotL, но явно там факторите ги няма - наскоро взех 6 различни чисти тениски в избрани от мен размери без проблем и забавяне.

Добави коментар
Име *
E-mail Адрес *
Уебсайт
Коментар *
Блогът на Sedem.bg се задвижва от WordPress